loading...
دورکاری
الناز بازدید : 64 سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

مرورگرهای برتر وب 2020: Firefox در کنار هم می ماند ، Chrome برای اولین بار 69٪ بازدید می کند.

Firefox یک ماه ویرانگر دیگر با ثبات در ماه آوریل از بین برد ، در حالی که Chrome سهم خود را تا حدی افزایش داد که بیش از یک دهه قبل توسط Internet Explorer (IE) کاملاً بی ربط از مایکروسافت مشاهده شده بود.

براساس داده های ارسال شده در روز جمعه توسط فروشنده برنامه های کاربردی خالص تجزیه و تحلیل ، سهم فایرفاکس در ماه آوریل با اندکی رشد - با کمتر از یک دهم درصد - به 7.3٪ رسیداین اولین ماه در چهار ماه گذشته بود که در آن مرورگر سهم اضافه کرد - و از همه مهم تر - آن را از افتادن در زیر نوار 7٪ حفظ کرد ، نقطه عطفی که از سال 2005 دیده نمی شد ، هنگامی که Firefox مشغول خراش سهم از IE مایکروسافت و گوگل بود. سه سال از معرفی Chrome فاصله دارد.

Firefox پس از واگذاری مقام دوم به جدیدترین مرورگر مایکروسافت در ماه مارس ، برای دومین ماه پشت سر هم پشت Edge ماندشکاف بین آنها در ماه آوریل با یک دهم درصد افزایش یافت و به نیم امتیاز رسید.

از آنجا که فایرفاکس بیش از آنچه انتظار می رفت کاهش یا بیش از حد مسطح باقی مانده بود ، پیش بینی جدید Computerworld - براساس میانگین 12 ماه مرورگر - در پایان این ماه به جای 7٪ درست از آن قرار می گیردضررها می توانند از سر بگیرند ، البته در این صورت اگر با میانگین سال گذشته مطابقت داشته باشید ، تا ماه اکتبر فایرفاکس را زیر 6 درصد کاهش می داد و تا پایان سال با 5.3 درصد بسیار ناخوشایند رها می کرد.

Chrome ضبط کرد

کروم در ماه آوریل با هفت دهم درصد درصد صعود کرد ، یعنی تقریبا نیمی از ماه قبل به دست آورد ، اما با رسیدن به 69.2٪ رکوردی را برای گوگل ایجاد کرداین اولین باری بود که مرورگر 68٪ - مانند ماه مارس - صعود می کرد بدون اینکه سقوط ماه بعد از آن پایین بیاید.

در 12 ماه گذشته ، Chrome 3.5 درصد امتیاز به کل خود اضافه کرده است ، بزرگترین تغییر ، مثبت یا منفی هر مرورگر در طول کشش.

این افزایش دوباره پیش بینی 12 ماهه Chrome را دوباره بهبود بخشید و مرورگر را با توجه به تسلط بر فضا ، در مسیری خطی از رشد چشمگیر قرار دادپیش بینی Computerworld اکنون تا ژوئیه بیش از 70٪ Chrome و بیش از 71٪ تا نوامبر داردتنها دو مرورگر از زمان شروع وب 70٪ یا بیشتر از کل فعالیتهای مرورگر را به خود اختصاص داده اند: Netscape Navigator (جد از Firefox) و IE. Chrome به یک باشگاه بسیار انتخابی می پیوندد.

آخرین باری که مرورگر به اندازه Chrome در ماه آوریل سهم خود را کنترل کرد ، فوریه 2009 بود که IE 69.2٪داشت. (محبوب ترین نسخه IE در آن زمان؟ IE7 ، گرچه صدرنشینی آن نسبت به IE6 باریک بود ، اما فقط چند مورد.)

اما آیا Chrome می تواند آن را حفظ کند؟ احتمالاً

برخلاف سال 2009 ، هنگامی که IE با رقیب مهمی - Firefox ، با تقریبا 22٪ از فضای - و همچنین یک رقیب کوچکتر از رقبای کوچک (Chrome ، Apple Safari و Opera Software Opera) روبرو شد ، امروز مخالفان کروم به صورت جداگانه ضعیف هستند ، هیچ کس با تعداد بیشتری از 8٪ به نظر می رسد شیوه هدایت Firefox و ادامه روند نزولی اجتناب ناپذیر و نابودی نهایی اینترنت اکسپلورر ، درصد بیشتری از امتیازات را باز می کند که کروم ممکن است از خط پایین بیفتد.

از نظر واقعی ، تنها خطری که Chrome در هر زمان به زودی خواهد داشت ، Edge مایکروسافت خواهد بود ، به طعم یک کلون نزدیک به مرورگر گوگل.

Edge up ، IE پایین

مرورگرهای مایکروسافت ، IE قدیمی و بازسازی شده Edge ، برای از دست دادن سه دهم درصد از امتیاز در ماه آوریل ، در پایان ماه با 13.2٪ پایان یافتند.

با این حال ، Edge ماه گذشته با کسب دو دهم امتیاز ، دومین مرورگر پرکاربرد باقی ماند و به 7.8٪ رسیددر همین حال ، IE چهار دهم درصد از امتیاز خود را واگذار کرد و به 5.5٪ رسیدتعداد Edge یک رکورد بالا بوداینترنت اکسپلورر برای مدت 15 سال که Computerworld دارای سوابق برنامه های کاربردی Net بود ، کم سابقه بود

روند Edge-up ، IE-down کاملاً تأسیس شده استاگرچه روند نزولی IE سریع بوده است - در 12 ماه گذشته سه درصد از دست داده است - این ممکن است قدرت باقی مانده مرورگر قدیمی را منعکس نکند: فروشندگان معیارهای مرورگر زمان سختی برای جمع آوری داده های دقیق از شبکه های سازمانی دارند ، که ممکن است چندین آدرس IP داخلی را نقاب کند. با نشان دادن یک آدرس خارجی در خارج.

علاوه بر این در آوریل ، پنجمین ماه پی در پی بود که بیشترین میزان آن در 15 ماه اول پس از شروع اواسط 2015 مرورگر بود که به دلیل اتخاذ ویندوز 10 به واسطه اتخاذ بدون نسخه جدید ، رشد کردComputerworld تمایلی ندارد که "Chromiumization" Edge را با موفقیت نامیده شود - داده های بیشتری لازم است - اما هفت دهم از یک نقطه در سه ماه گذشته ، دوره ای که مایکروسافت از ساخت پایدار مرورگر رها می کند ، مطمئناً آن را در مسیر خود قرار می دهد. به سمت نقطه عطف اصلی 10٪.

درنهایت ، تنها راه رشد Edge فراتر از آن با هزینه کروم خواهد بودپرسشی از مرورگر بسیار مهم است که در نهایت ریشه آن Chrome است.

در جای دیگر در تعداد برنامه های کاربردی خالص ، صفری سه دهم امتیاز را که در ماه گذشته از دست داد ، بازیابی کرد و به 3.9٪ بازگردد ، و نرم افزار Opera Opera کمتر از یک دهم امتیاز برای ماندن باقی مانده است ، و با گرد کردن آن 1.1٪ است.

برنامه های خالص با شناسایی رشته های عامل مرورگرهای مورد استفاده برای دسترسی به وب سایت های مشتریان برنامه های خالص ، سهم را محاسبه می کننداین شرکت جلسات بازدید کنندگان را برای اندازه گیری فعالیت مرورگر حساب می کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 551
  • بازدید کلی : 2,552