loading...
دورکاری
الناز بازدید : 62 شنبه 17 خرداد 1399 نظرات (0)

دورکاری ، همچنین به عنوان ارتباط از راه دور شناخته می شود ، به معنای کار کردن از خانه یا از راه دور با استفاده از فناوری مدرن و ارتباطات از راه دور است تا با کارفرمای یا تجارت خود در ارتباط باشید. کار از راه دور به افراد این امکان را می دهد که هر هفته یا در خانه ، یک کافه محلی با WiFi یا یک مرکز کار محلی برای یک یا چند روز کار کنند.

 

کارگر دورکار از ابزارهای ارتباطی برای انجام وظایف کار از یک مکان دورافتاده استفاده می کند. طی بیست سال گذشته ، این عمل بسیار متداول شده است. اصطلاح کار از راه دور نیز به معنای کار با دورکاری است.

 

به گفته Dictionary.com ، دورکاری:

 

"استفاده از رایانه های خانگی ، تلفن و غیره ، برای این که شخص بتواند ضمن حفظ ارتباط با همکاران ، مشتریان ، یا یک دفتر مرکزی که از آن به عنوان ارتباط از راه دور نیز استفاده می شود ، از خانه کار کند ."

 

دورکاری

گالوپ از بزرگسالان شاغل آمریکایی سؤال كرد كه آیا آنها با استفاده از رایانه از دفتر خارج شده اند. در طی 20 سال گذشته درصد کارگران دورکار به طور پیوسته در حال افزایش است.

ارتباط از راه دور در هنگام همه گیر شدن کروناویروس

گزارش جدید در مورد کار از راه دور - slvid33200طبق R&I World توسط RUVID در اسپانیا:

 

"نتایج مقدماتی از یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (UPV) نشان می دهد که تنها 9٪ از کارگرانی که 5 روز در هفته قبل از همه گیری مشغول به کار از راه دور بودند ، در حالی که اکنون 87٪ این کار را انجام داده اند."

 

وی گفت: "هشتاد و شش درصد از کارگران می خواهند حداقل پس از یک روز در هفته ، پس از همه گیری ، از راه دور مشغول شوند. درصدی که در میان کسانی که می گویند پنج روز در هفته انجام می دهند به 18.6 درصد می رسد. "

 

تجهیزات و فناوری

برای اینکه به عنوان یک کارگر کار دور کارآمد  کنید ، به تجهیزات و فناوری زیر نیاز دارید:

 

یک کامپیوتر

یک حساب کاربری ایمیل

یک حساب کاربری با یک سرویس ارائه شده از طریق کنفرانس ویدیویی (همیشه لازم نیست)

یک تلفن هوشمند

دستگاه فکس (نه همیشه لازم)

مزایای کار از راه دور برای کارفرما

کاهش هزینه های اداره و هزینه های دفتری از قبیل فضای اداری ، برق ، گرمایشی و سایر خدمات.

مشکلات مرتبط با سفر کمتر. به عنوان مثال ، کارمندان متضرر از اعتصاب اتوبوس یا قطار یا هوای بد نیستند.

انتخاب گسترده تر نامزدها برای استخدام. با کار از راه دور ، کارفرما می تواند نامزدها را از هر نقطه کشور و همچنین در سراسر جهان انتخاب کند.

کار از راه دور در قطار

کار از راه دور فقط به کار در خانه اشاره نمی کند بلکه به معنای "کار از راه دور" است. اگر با قطار به اروپا سفر کنید ، تعداد زیادی از کارگران دورکاری را خواهید دید. در حقیقت ، حتی اگر کالسکه شما WiFi نداشته باشد ، در صورت نیاز به رفتن آنلاین با لپ تاپ ، می توان بسیاری از تلفن های هوشمند را تبدیل به کانون تبدیل کرد.

برنامه های انعطاف پذیر

با برنامه های انعطاف پذیر ، یعنی افرادی که خارج از دوره سنتی 9 تا 5 کار می کنند ، شرکت ها می توانند به صورت 24 ساعته فعالیت کنند. برای بسیاری از بنگاهها ، این می تواند به معنای درآمد بیشتر و فرصت های شغلی باشد.

 

کارفرما باید اطمینان حاصل کند که کارگر کاملاً قادر به کار در خانه حداقل به همان اندازه کارآمد در دفتر است. باید به کارگر دور اعتماد کرد - این خطر برای کارفرما (و کارگر) است.

 

در صورت عدم نظارت جسمی برخی افراد عملکرد خوبی ندارند. کارفرما باید آمادگی داشته باشد تا نسبت به کارمندی که از خانه کار می کند ، کنترل کمتری داشته باشد.

 

مزایای دورکاری برای کارگر به گفته rahaco.net

بعداً می توانید از خواب برخیزید ، زیرا "سفر" از تختخواب به محل کار منزل شما مسافت بسیار کمی است.

شما در یک محیط راحت کار می کنید. خانه ی شما.

مسافرت به خارج و از محل کار نیست.

هزینه سفر مربوط به کار نیست.

کار با نیازهای خانواده راحت تر است.

اگر خود اشتغالی هستید یا شغل خود را اداره می کنید ، نیازی به هزینه کردن در یک محل نیست.

دورکاری در طول کنفرانس

با فن آوری مدرن ، کار از راه دور می تواند تقریباً کلیه کارکردهای مربوط به کار ، از جمله کنفرانس ها را پوشش دهد. در این تصویر ، کارگر دورکار از تلفن هوشمند استفاده می کند ، وی باید سرمایه گذاری در دستگاه هدفون با بلندگو را در نظر بگیرد (یا اینکه کارفرمای خود را برای پرداخت آن بپردازد). ویدئو کنفرانس نیز امکان پذیر است.

رفیق اداری کمتر

اگر تصمیم دارید از خانه کار کنید ، به خاطر داشته باشید که تعامل کمتری با سایر همکاران خواهید داشت. فرصت های کمتری برای دیدار با دیگران ، گزاف گویی ایده ها از یکدیگر ، مشکلات شخصی خود در مورد برخی از آراستگی های دفتر یا کارآموزی بعد از کار و غیره فراموش خواهید شد.

 

اگر بیشتر اعضای تیم دیگر شما در دفتر کار می کنند ، ممکن است در نهایت شما را تبدیل به "فرد خارج از خانه" کنید - شاید کار کردن به عنوان یک عضو کاملاً یکپارچه تیم دشوار باشد.

 

اگر ترجیح می دهید زندگی شخصی خود را از کار جدا کنید ، کار از راه دور ممکن است برای شما نباشد. در نظر داشته باشید که شما زمان بسیار بیشتری را در زندگی شخصی خود غوطه ور خواهید کرد.

 

یک کارگر دورکار باید فردی با انگیزه باشد. هیچ کس در آنجا انگیزه ای برای انجام وظایف خود به درستی و به موقع نخواهد داشت. آیا شما آن نوع آدم هستید؟ آیا می توانید با موفقیت زیر بخار خود کار کنید؟

 

دورکاری گیتس و مایر

هنگامی که ماریسا مایر به عنوان مدیرعامل یاهو منصوب شد ، کار با کار خود را ممنوع اعلام کرد که "چشمه های آب" برای عملکرد بهینه کار و ایده های جدید بسیار مهم هستند. وقتی از بیل گیتس درباره تصمیم وی سؤال شد ، او مستقیماً با او مخالفتی نداشت ، اما به مزایای کلان اسکایپ و ابزارهای دیگر برای کار بهتر در مسافت اشاره کرد.

کار تلفنی رایج تر می شود

براساس gallup.com ، سی و هفت درصد از کارگران آمریکایی اظهار داشتند که در سال 2015 از راه دور ارتباط برقرار کرده اند ، سی درصد در طی یک دهه و چهار برابر بیشتر از سال 1995 (9٪). این بدان معنا نیست که 37٪ تمام وقت در خانه کار می کردند ، بلکه این است که برخی اوقات در خانه کار می کنند.

 

متوسط ​​کارمند آمریکایی هر ماه در سال گذشته دو روز مشغول دورکاری بود. اکثر کارفرمایان گفتند که کارمندان دورکارشان به اندازه پرسنل داخلی خود کارآمد هستند.

 

تعداد افرادی که از خانه کار می کنند از زمان ظهور اینترنت به طور چشمگیری در حال افزایش است. طی یک دهه گذشته در انگلستان ، تعداد افرادی که تمام وقت کار از راه دور دارند ، به هفت نفر از کل کارمندان رسیده است .

 

ریچارد برانسون در زمینه کار از راه دور

ریچارد برانسون ، بنیانگذار گروه ویرجین معتقد است که کار از راه دور پیشرفت طبیعی در تجارت جهانی و محیط اشتغال است. وی یکبار گفت: "در مدت 30 سال ، با پیشرفت فناوری حتی بیشتر ، مردم به عقب نگاه می کنند و تعجب می کنند که چرا تاکنون دفاتر وجود داشته اند.

در سال 2015 ، بیش از چهار میلیون کارمند دورکاری در انگلستان وجود داشتند که 13.7 درصد از کل نیروی کار را تشکیل می دهند. کارشناسان می گویند این درصد طی یک دهه آینده به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 

فناوری کار دورکاری را برای کارمندان آسانتر کرده است. به نظر می رسد اکثر شرکت ها مایل هستند کارگران خود را انجام دهند وظایف خود را از راه دور ، حداقل به صورت پاره وقت اگر موقعیتشان اجازه می دهد انجام دهند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 594
  • بازدید کلی : 2,595